Cel ogólny: Rozwijanie umiejętności odbierania muzyki i wrażliwości słuchowej Cele szczegółowe: dziecko potrafi rozróżnić zmieniające się w utworze tempo i dynamikę, aktywnie uczestniczy w zajęciu, potrafi ilustrować ruchem zmieniającą się muzykę Środki dydaktyczne: nagranie z utworem „Pizzicato” z baletu „Sylwia” Leo Delibes, krzesło dla każdego dziecka Przebieg zajęcia: 1.Opowiadanie nauczycielki „Na stryszku” (w tle muzyka „Pizzicato”) Pewnego upalnego dnia pojechałam w odwiedziny do mojej cioci, która mieszkała w pięknym starym domu na wsi. Wieczorem, nudziłam się bardzo, postanowiłam wejść na strych, gdzie prowadziły stare drewniane schody. Kidy byłam u ich szczytu pod moimi nogami coś przebiegło, krzyknęłam przestraszona. Na szczęście były to dwie malutkie myszki, które chciały razem ze mną odwiedzić strych. Uchyliłam drzwi, skrzypnęły głośno, weszłam do środka. Było ciemno. Zaświeciłam więc latarkę, którą na szczęście zabrałam ze sobą. Moim oczom ukazały się stare kufry, skrzynie i wiele wiszących pod sufitem pajęczyn. Nic ciekawego – pomyślałam i podniosłam w górę latarkę. To było niesamowite, pod dachem tańczyły śliczne białe duszki. Nie bałam się ich, bo były bardzo miłe. Czy chcecie być duszkami? 2„Duszki” – zabawa przy muzyce a.Wstęp – dzieci skradają się na palcach b.Część A – dzieci biegają i wzajemnie się straszą c.Część B – taniec duszków, dzieci – duszki tańczą, wirują, podskakują 3.Dzieci odpoczywają słuchając drugiej części opowiadania Duszki pięknie tańczyły pod dachem starego domu. Wirowały, podskakiwały, kręciły się w kółeczko. W końcu bardzo się zmęczyły. Sfrunęły na dół. Chciały odpocząć. Nagle najmniejszy duszek zawołał: Zobaczcie, znalazłem piękne, stare krzesło! Wszystkie duszki zbiegły się dookoła i zaczęły zastanawiać się, jak mogą to krzesło wykorzystać, do czego może im się ono przydać? …….. (dzieci odpowiadają na zadane pytanie) Wasze propozycje były doskonałe, ale wiecie co wymyśliły duszki???? Ja Wam powiem, weźcie krzesełka, ustawcie je na środku sali to zaraz się przekonacie. 4.„Nasze ręce też potrafią tańczyć” – zabawa przy muzyce Do melodii „Pizzicato” należy ułożyć taniec dłoni i rąk, można rękami potrząsać, klaskać, można machać w górę i w dół, należy tylko pamiętać o układzie melodii i wyraźnie zaznaczyć część A i część B. Wszystko zależy od inwencji nauczyciela 5.Rozmowa z dziećmi na temat przebiegu zabaw. 6.Podziękowanie za udział w zajęciu 7.Zapowiedź kolejnej części zabaw przy muzyce „Pizzicato”