7.00-7.45 | Schodzenie się dzieci. Praca indywidualna w grupach, zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych. Zabawa o wielostronnym ruchu. |
---|---|
7.45-8.20 | Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci. ( 35 min. ZD) |
8.20-8.30 | Zabawa ruchowa. ( 10 min. D) |
8.30-9.00 | Porządkowanie sali według poznanych i umownych zasad. Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higieniczno-kulturalnych. Opanowanie umiejętności mycia rąk. Śniadanie. Opanowanie umiejętności kulturalnego jedzenia (odpowiednia postawa siedzenia przy stole podczas spożywania posiłków). (30 min OP) |
9.00-9.20 | Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne w sali lub na powietrzu prowadzone według Programu Wychowania Przedszkolnego. Stwarzanie sytuacji mobilizujących dzieci do wysiłku umysłowego ze szczególnym uwzględnieniem troski o zdrowie i bezpieczeństwo.( 20 min D) |
9.20-9.45 | Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci. ( 25 min. ZD) |
9.45- 11.15 | Zabawy w ogrodzie, spacery. Czynności samoobsługowe w szatni. ( 20 min OP, 70 min OG) |
11.15-11.30 | Przygotowanie do obiadu. Wdrażanie dzieci do samoobsługi. Wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania w urządzeń sanitarnych. (15 min OP) |
11.30-12.00 | Obiad – praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem. Zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężenie niechęci do niektórych potraw. Dbanie o utrzymanie czystości na stolikach.( 30 min OP) |
12.00- 12.15 | Przygotowanie do leżakowania – próby samodzielnego zdejmowania odzieży, nabywanie umiejętności rozpinania i zapinania guzików. ( 15 min OP) |
12.15-13.45 | Leżakowanie – słuchanie bajek, baśni i opowieści oraz słuchanie muzyki relaksacyjnej ( 30 min OP) |
13.45-14.00 | Ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy, zachowanie kolejności zakładania odzieży, prawidłowe składanie piżamy. |
14.00-14.15 | Podwieczorek – utrzymanie porządku na stoliku w trakcie posiłku, zachęcenie do jadania nie lubianych potraw. |
14.15-17.00 | Zabawy ruchowe. Zajęcia w zespołach na sali lub na powietrzu. Utrwalenie piosenek i zdobytych wiadomości. Zajęcia o charakterze wychowawczym. Zabawy samorzutne. Prace porządkowe. |